Fouten door spelfouten, typefouten en/of rekenfouten zijn voorbehouden. Dit geldt voor onze aanbiedingen, prijskaartjes in de winkels, orderbevestigingen en facturen. Fouten als gevolg van voorraadverschillen of voorraadtekorten (niet-beschikbaarheid van goederen die op basis van ons EDP-systeem als "beschikbaar" in de winkel werden weergegeven) geven ons het recht om van de overeenkomst af te zien, in het bijzonder zelfs als we de bestelling al hadden bevestigd. Elke eis tot schadevergoeding met betrekking tot een duurdere vervangende aankoop is uitgesloten.
Het lossen gebeurt alleen met een hefplatform tot op de stoep.
Voorwaarde voor een succesvolle levering of lossing:
Vereisten voor succesvol leveren of lossen bij gebruik van een kraan voor levering:
Vereisten voor succesvol leveren of lossen bij gebruik van de levering met de eigen vorkheftruck van de vrachtwagen:
Houd er rekening mee dat eventuele schade - die niet te wijten is aan nalatigheid van de chauffeur (bijvoorbeeld geplet gazon door het neerzetten van de krat, groeven in de bestrating veroorzaakt door de vorkheftruck, etc.) - niet onder de verantwoordelijkheid van de expediteur of jonastone valt.
Als lossen niet mogelijk is vanwege lokale omstandigheden, kan de vervoerder lossen op een plaats waar het wel mogelijk is voor hem (de beslissing wordt genomen door de chauffeur).
Als niet alle bestelde producten op voorraad zijn, hebben wij het recht om op onze kosten deelleveringen te doen, mits dit redelijk voor u is.
Als lossen niet mogelijk is, moet de klant een geschikte losplaats organiseren en worden extra kosten (bijvoorbeeld voor een tweede rit) in rekening gebracht aan de klant.
De goederen moeten worden aanvaard op de door de vervoerder opgegeven datum. Het is het beste om ons bij de bestelling te informeren over de data waarop levering niet mogelijk is. Als er schriftelijk een vaste datum is overeengekomen, zal de vervoerder de goederen op de afgesproken dag afleveren - zonder voorafgaande kennisgeving - en moet hij dus een gemachtigde ontvanger ontmoeten.
Uitladen met de hand is niet mogelijk.
Onze prijzen worden berekend zonder terugzending van wegwerpverpakkingen.
Gelieve eventuele schade of andere klachten uiterlijk binnen een week na levering te melden. Helaas worden latere klachten niet erkend door onze expediteur en/of transportverzekering!
De goederen zelf ophalen
U kunt uw goederen ook zelf ophalen. In dit geval organiseer je zelf het ophalen, afleveren en uitladen. De goederen worden beschikbaar gesteld voor afhaling bij onze magazijndienstverlener in Hockenheim. Controleer of je voertuig het gewicht van je goederen kan dragen en of je bijvoorbeeld een veiligheidstouw bij je hebt. We zullen je per e-mail informeren zodra je goederen klaar zijn om te worden opgehaald. In het geval van de optie zelf afhalen, moeten de goederen worden afgehaald binnen 14 dagen na ontvangst van de e-mail over klaar om af te halen of vanaf de opgegeven gewenste afhaaldatum. Als de goederen niet binnen deze periode worden opgehaald, kunnen er opslagkosten ontstaan die voor rekening van de klant zijn.
Het adres voor zelf afhalen is
jonastone GmbH & Co.
L.I.T. logistieke concepten & diensten GmbH
Erste Industriestraße 18
68766 Hockenheim
De presentatie van de producten in de online shop vormt geen juridisch bindend aanbod, maar een niet-bindende online catalogus. Door te klikken op de knop "bestellen met betalingsverplichting" plaatst u een bindende bestelling voor de goederen die zich in het winkelmandje bevinden. De ontvangstbevestiging van de bestelling volgt onmiddellijk nadat de bestelling is verzonden en vormt nog geen aanvaarding van het contract.
We kunnen uw bestelling accepteren door een orderbevestiging of factuur per e-mail te sturen of door de goederen binnen vijf dagen te leveren. De goederen blijven ons eigendom tot volledige betaling heeft plaatsgevonden. Voorafgaand aan de eigendomsoverdracht is verpanding, overdracht tot zekerheid, verwerking of verbouwing niet toegestaan zonder onze toestemming. Wij slaan de tekst van het contract niet op en sturen u de bestelgegevens per e-mail toe. U kunt de AV te allen tijde bekijken op www.jonastone.de/agb/. Om veiligheidsredenen zijn uw bestelgegevens niet meer toegankelijk via internet.
Met uw handtekening of aanbetaling (bij online bestellingen) bevestigt u uitdrukkelijk dat u de volgende informatie hebt gelezen, begrepen en erkend.
Alle bovenstaande punten zijn uitdrukkelijk geen reden tot reclamatie.
Als de resterende voorraad van een product wordt geaccepteerd, kunnen klachten van welke aard dan ook (bijvoorbeeld breuk) alleen resulteren in een creditnota en geen nalevering.
Opmerking: Als pure online winkel zijn we in het geval van een klacht over transportschade / breuk afhankelijk van visuele documentatie (foto's) waarop we de omvang van de als beschadigd gemelde hoeveelheid kunnen herkennen in de staat waarin de tegels / platen werden geleverd. Als dit niet mogelijk is, kunnen we geen volledige compensatie bieden.
Consumenten hebben het recht om deze overeenkomst binnen veertien dagen zonder opgave van redenen te annuleren. De annuleringstermijn bedraagt veertien dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in bezit heeft genomen.
Om het recht op annulering uit te oefenen, moet u ons (jonastone GmbH & Co KG, Dynamostraße 13, 68165 Mannheim, Deutschland, E-Mail: info@stonenaturelle.nl) via een duidelijke verklaring (bijv. een e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing om dit contract te annuleren. U kunt het bijgevoegde voorbeeldformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht.
U kunt ook het voorbeeldformulier voor annulering (zie 4.) of een andere duidelijke verklaring invullen en elektronisch verzenden via onze contactpagina. In dat geval sturen wij u onmiddellijk een ontvangstbevestiging van uw annulering (bijvoorbeeld per e-mail).
Om aan de annuleringstermijn te voldoen, is het voldoende dat u de kennisgeving verstuurt voordat de annuleringstermijn is verstreken.
Zakelijke klanten (ondernemers) hebben geen herroepingsrecht onder de Nederlandse implementatie van de EU‑consumentenrichtlijn (BW Boek 6, art. 230p–230u). Dit recht geldt alleen voor consumenten.
Als u dit contract annuleert, moeten we alle betalingen die we van u hebben ontvangen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u een ander type levering hebt gekozen dan de standaardlevering die door ons wordt aangeboden), onmiddellijk en uiterlijk binnen veertien dagen vanaf de dag waarop we bericht van uw annulering ontvangen, terugbetalen.
Voor de terugbetaling gebruiken we hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen. Er zijn geen kosten verbonden aan de terugbetaling. We kunnen echter weigeren je geld terug te betalen totdat we de goederen hebben teruggekregen of je een bewijs van retournering hebt overlegd.
Retourkosten:
- U draagt de directe kosten voor het retourneren van de goederen.
- Voor goederen die vanwege hun aard niet normaal per post kunnen worden geretourneerd en wij het retourtransport voor u organiseren, bedragen de retourkosten 23% van de waarde van de goederen (vanuit het buitenland tot 30% van de waarde van de goederen onder bepaalde omstandigheden).Voor monsters, als wij het retourtransport organiseren, geldt een vast transporttarief van €50 (incl. btw).
Retourzendingen moeten naar het volgende adres worden gestuurd:
stonenaturelle GmbH & Co. KG
c/o L.I.T logistic concepts & services GmbH
Erste Industriestrasse 18
68766 Hockenheim, Duitsland
Verlies van waarde:
U hoeft alleen te betalen voor waardeverlies van de goederen als dit te wijten is aan een behandeling die niet noodzakelijk is voor het controleren van de kwaliteit, eigenschappen en functionaliteit van de goederen.
Retourtransport van de goederen
In het geval van een retourverzameling zijn we alleen verplicht om de goederen veilig verpakt voor transport door de klant op te halen van de plaats waar we ze hebben geleverd, zonder de kosten van levering naar deze plaats op ons te nemen.
________________________________________________________________________________
Ik/wij herroep(en) hierbij de door mij/ons gesloten overeenkomst voor de aankoop van de volgende goederen:
- Besteld op: ___________
- Ontvangen op: ___________
- Bestelnummer (optioneel): ___________
- Klantnummer: ___________
Naam en adres van de consument(en):
________________________________________
________________________________________
Datum: ___________
________________________________________________________________________________
Voor een veilige en duurzame plaatsing van natuursteen moeten alle instructies van de respectievelijke fabrikanten van hulpmaterialen worden opgevolgd. Voor het gebruik van alle Sopro-accessoires kunnen altijd expliciete goedkeuringen worden verleend. Hiervoor is specifieke bouwplaatsinformatie vereist. Indien nodig voert de fabrikant steekproeven uit, op basis waarvan bindende informatie over het leggen van natuursteen kan worden verstrekt. Neem contact op met jonastone en wij sturen uw aanvraag door naar de afdeling toepassingstechniek. Al onze instructies zijn gebaseerd op niet-bindende aanbevelingen van de betreffende fabrikanten*, die betrekking hebben op "normale" bouwsituaties. Hetzelfde geldt voor leginstructies elders in onze online shop of ons online klantenmagazine. Een aanbeveling kan daarom nooit een specialist op de bouwplaats vervangen die de individuele omstandigheden op de bouwplaats kan beoordelen en adviseren. We raden je aan om altijd de richtlijnen van de fabrikant, de informatie op de verpakking, de technische informatiebladen en andere aanvullende informatie over de betreffende producten in acht te nemen. Voor voegmiddelen, impregneringen en reinigingsmiddelen gelden de volgende aanbevelingen van de fabrikant: maak altijd een proefvlak op een onopvallende plaats (bijv. de plaats waar later het keukenblok komt te staan), breng daar het voegmiddel, de impregnering of de reiniger aan en wacht een dag. Op deze manier kan een uiterst zeldzame verkleuring (randzone) worden uitgesloten. *Lijst van fabrikanten: Sopro Bauchemie GmbH, Biebricher Straße 74, 65203 Wiesbaden, telefoon +49 (0) 611 1707-0, fax +49 (0) 611 1707-250, e-mail: info@sopro.com; LITHOFIN AG, 73240 Wendlingen, telefoon +49 (7024)9403-0, fax +49 (7024)9403-40, e-mail: info@lithofin.de.
Onze schriftelijke bestellingen (1. offerte/bestelling, die u ondertekent of 2. orderbevestiging/proforma factuur, die u automatisch ontvangt na een online bestelling of 3. factuur, die u per post/e-mail ontvangt na een online bestelling) bevatten alle details die tussen de partijen zijn overeengekomen voor de overeengekomen bestelling. Voorafgaande afspraken (ook in schriftelijke vorm) maken alleen deel uit van het contract als ze duidelijk zijn vastgelegd in de overeengekomen bestelling. In principe bestaan er geen mondelinge nevenafspraken. Alle aanvullingen en wijzigingen op een bestelling moeten schriftelijk worden vastgelegd. Als u ons wijzigingsverzoeken of andere contractrelevante informatie met betrekking tot een bestelling stuurt, worden deze alleen geldig als wij ze schriftelijk bevestigen. Door het ondertekenen en/of betalen van een aanbetaling voor een bestelling, bevestigt u uw ondubbelzinnige intentie om de onderliggende bestelling in deze vorm af te sluiten.
De bevoegde rechtbank is Mannheim.
Het Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting vindt u hier: http: //ec.europa.eu/odr
Jonastone is echter niet bereid deel te nemen aan geschillenprocedures in het kader van het Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting. Klanten kunnen echter op de volgende manieren contact opnemen met jonastone: telefonisch op +3197005033133 of via het contactformulier.