ALGEMENE VOORWAARDEN

Fouten door spelfouten, typefouten en/of rekenfouten zijn voorbehouden. Dit geldt voor onze aanbiedingen, prijskaartjes in de winkels, orderbevestigingen en facturen. Fouten als gevolg van voorraadverschillen of voorraadtekorten (niet-beschikbaarheid van goederen die op basis van ons EDP-systeem als "beschikbaar" in de winkel werden weergegeven) geven ons het recht om van de overeenkomst af te zien, in het bijzonder zelfs als we de bestelling al hadden bevestigd. Elke eis tot schadevergoeding met betrekking tot een duurdere vervangende aankoop is uitgesloten.

  1. De volgende Algemene Verkoop-, Leverings- en Betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle zakelijke relaties tussen ons en de klant. De versie die geldt op het moment van het sluiten van het contract is van toepassing.
  2. Consumenten in de zin van de Algemene Voorwaarden zijn natuurlijke personen met wie een zakelijke relatie wordt aangegaan zonder dat aan hen een commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit kan worden toegeschreven.
  3. Ondernemers in de zin van de Algemene Voorwaarden zijn natuurlijke personen, rechtspersonen of vennootschappen met rechtspersoonlijkheid met wie een zakelijke relatie wordt aangegaan en die handelen in de uitoefening van een commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.
  4. Klanten in de zin van de zakelijke relaties zijn zowel consumenten als ondernemers.
  5. Afwijkende en/of aanvullende overeenkomsten behoeven uitdrukkelijke schriftelijke toestemming. De volgende voorwaarden worden geacht integraal deel uit te maken van het contract bij orderbevestiging.

I. Levering en leveringstijden

  1. De plaats van levering moet veilig kunnen worden bereikt en er moeten draai- en vertrekvoorzieningen beschikbaar zijn. Als de toegang versperd is, moet het lossen plaatsvinden op het punt waar het voertuig ongehinderd kan komen en zonder hulp van buitenaf leeg kan wegrijden.
  2. Onvoorziene bedrijfsstoringen, overmacht en storingen door soevereine beslissingen in de landen van herkomst (bijv. sluiting van steengroeven) geven ons het recht om de leveringsverplichting uit te stellen of te annuleren.
  3. Onze goederen worden verzonden door een expediteur. De expediteur zal de leverdatum 1-2 dagen voor levering telefonisch met u afspreken. De eilandentoeslag is een vast bedrag van 1200,00 euro, monsterbestellingen zijn uitgesloten.
  4. Bij leveringen aan landen buiten de EU brengt de door ons ingeschakelde expediteur eventuele douanerechten en belastingen in rekening. In individuele gevallen kunnen deze kosten contant betaald worden bij levering. De klant wordt hierover vooraf geïnformeerd door de expediteur.
  5. Onze producten worden vaak geleverd met middelzware vrachtwagens tot 12 ton, in individuele gevallen met zware vrachtwagens tot 40 ton. Informeer ons tijdig als de toegangswegen naar uw bedrijf smal zijn.
  6. Als je levering met een kleinere vrachtwagen nodig hebt vanwege lokale omstandigheden, kan het zijn dat de vervoerder twee keer naar je toe moet rijden, wat resulteert in extra kosten die door de klant moeten worden gedragen. Speciale leveringsafspraken zijn alleen schriftelijk geldig; mondelinge afspraken zijn ongeldig.

Het lossen gebeurt alleen met een hefplatform tot op de stoep.

Voorwaarde voor een succesvolle levering of lossing:

  • Voldoende ruimte
  • de grond moet gebetonneerd zijn (of vergelijkbaar). Grind, kasseien (of vergelijkbaar) zijn niet geschikt om te lossen!
  • Vlakke grond, hellingen van welke aard dan ook verhinderen het lossen!
  • Levering: maandag-vrijdag
  • Leveringsweg vrij voor verkeer (bijv. geen bomen die de weg voor de vrachtwagen versperren, geblokkeerde weg, enz.)

Vereisten voor succesvol leveren of lossen bij gebruik van een kraan voor levering:

  • De grond moet gelijkmatig stabiel zijn (niet mogelijk boven ondergrondse parkeergarages en mangaten)
  • Er moet een breedte van minstens 1,30 m aan beide kanten van de vrachtwagen voorzien zijn (totale breedte van 5m)
  • Er moet een vrije ruimte zijn voor het neerzetten van de goederen op maaiveldhoogte
  • Benodigde ruimte en manoeuvreerruimte voor de vrachtwagen: 18m x 5,6m (3m voor vrachtwagen en 2,6m voor steunpoten)

Vereisten voor succesvol leveren of lossen bij gebruik van de levering met de eigen vorkheftruck van de vrachtwagen:

  • De ondergrond moet stevig, begaanbaar en gelijkvloers zijn
  • Het oppervlak mag geen vers aangelegde bestrating of vers teer hebben.
  • De maximale helling van de toegangsweg en de vloer mag niet meer dan 20% bedragen
  • De draagkracht van de ondergrond moet 5 ton zijn
  • Er mogen geen treden of drempels zijn op de toegangsweg of het stavlak
  • Benodigde ruimte en manoeuvreerruimte voor de heftruck: 18m lang en 8m breed (3m voor de heftruck en 5m manoeuvreerruimte voor de vorkheftruck. De maximale hefhoogte van de truck is 2,8m, de hoogte/breedte/gewicht van de uitrusting: 2,3m/3,0m, 2 ton.

Houd er rekening mee dat eventuele schade - die niet te wijten is aan nalatigheid van de chauffeur (bijvoorbeeld geplet gazon door het neerzetten van de krat, groeven in de bestrating veroorzaakt door de vorkheftruck, etc.) - niet onder de verantwoordelijkheid van de expediteur of jonastone valt.

Als lossen niet mogelijk is vanwege lokale omstandigheden, kan de vervoerder lossen op een plaats waar het wel mogelijk is voor hem (de beslissing wordt genomen door de chauffeur).

Als niet alle bestelde producten op voorraad zijn, hebben wij het recht om op onze kosten deelleveringen te doen, mits dit redelijk voor u is.

Als lossen niet mogelijk is, moet de klant een geschikte losplaats organiseren en worden extra kosten (bijvoorbeeld voor een tweede rit) in rekening gebracht aan de klant.

De goederen moeten worden aanvaard op de door de vervoerder opgegeven datum. Het is het beste om ons bij de bestelling te informeren over de data waarop levering niet mogelijk is. Als er schriftelijk een vaste datum is overeengekomen, zal de vervoerder de goederen op de afgesproken dag afleveren - zonder voorafgaande kennisgeving - en moet hij dus een gemachtigde ontvanger ontmoeten.

Uitladen met de hand is niet mogelijk.

Onze prijzen worden berekend zonder terugzending van wegwerpverpakkingen.

Gelieve eventuele schade of andere klachten uiterlijk binnen een week na levering te melden. Helaas worden latere klachten niet erkend door onze expediteur en/of transportverzekering!

De goederen zelf ophalen

U kunt uw goederen ook zelf ophalen. In dit geval organiseer je zelf het ophalen, afleveren en uitladen. De goederen worden beschikbaar gesteld voor afhaling bij onze magazijndienstverlener in Hockenheim. Controleer of je voertuig het gewicht van je goederen kan dragen en of je bijvoorbeeld een veiligheidstouw bij je hebt. We zullen je per e-mail informeren zodra je goederen klaar zijn om te worden opgehaald. In het geval van de optie zelf afhalen, moeten de goederen worden afgehaald binnen 14 dagen na ontvangst van de e-mail over klaar om af te halen of vanaf de opgegeven gewenste afhaaldatum. Als de goederen niet binnen deze periode worden opgehaald, kunnen er opslagkosten ontstaan die voor rekening van de klant zijn.

Het adres voor zelf afhalen is

jonastone GmbH & Co.
L.I.T. logistieke concepten & diensten GmbH
Erste Industriestraße 18
68766 Hockenheim

II Contractsluiting

De presentatie van de producten in de online shop vormt geen juridisch bindend aanbod, maar een niet-bindende online catalogus. Door te klikken op de knop "bestellen met betalingsverplichting" plaatst u een bindende bestelling voor de goederen die zich in het winkelmandje bevinden. De ontvangstbevestiging van de bestelling volgt onmiddellijk nadat de bestelling is verzonden en vormt nog geen aanvaarding van het contract.

We kunnen uw bestelling accepteren door een orderbevestiging of factuur per e-mail te sturen of door de goederen binnen vijf dagen te leveren. De goederen blijven ons eigendom tot volledige betaling heeft plaatsgevonden. Voorafgaand aan de eigendomsoverdracht is verpanding, overdracht tot zekerheid, verwerking of verbouwing niet toegestaan zonder onze toestemming. Wij slaan de tekst van het contract niet op en sturen u de bestelgegevens per e-mail toe. U kunt de AV te allen tijde bekijken op www.jonastone.de/agb/. Om veiligheidsredenen zijn uw bestelgegevens niet meer toegankelijk via internet.

III Klachten en garantie

Met uw handtekening of aanbetaling (bij online bestellingen) bevestigt u uitdrukkelijk dat u de volgende informatie hebt gelezen, begrepen en erkend.

  1. Natuursteen is een uniek bouwmateriaal. Daarom zijn ze onderhevig aan individuele variaties. Kwartsaders, poriën, kleur- en patroonverschillen en spaanders betekenen geen waardevermindering, maar tonen het unieke karakter van het materiaal. Significante kleurverschillen binnen een levering of tussen een eerste levering en een latere bestelling vormen geen gebrek. Alle natuurstenen uit ons leveringsprogramma hebben kleurvariaties. Gekleurde leisteen en zandsteen hebben bijzonder grote kleurvariaties. Voor een leek herkenbare vlekken, vlekken en lijnen kunnen altijd voorkomen. Gelaagdheid, afschilfering, adering en lijnen kunnen in verschillende mate voorkomen, op verschillende manieren, in verschillende richtingen of in dezelfde richting, van plaat tot plaat of ononderbroken door afzonderlijke of alle platen. Slijt (oneffenheden aan de boven- en onderkant) komt altijd voor in gespleten materialen (zandsteen, leisteen, kwartsiet, kalksteen). Deze oneffenheden variëren in ernst (hoogte). Gaten in natuurlijk travertin kunnen voorkomen in verschillende frequenties, groottes, richtingen en texturen. Vullingen in travertin kunnen na verloop van tijd loskomen door mechanische spanning. Dit is typisch voor het materiaal vanwege de poriën in travertin en vormt daarom geen gebrek. Dergelijke gebieden kunnen ter plaatse door de klant worden geëgaliseerd. Schuur- en krassporen van minder dan 1 mm diep, die voornamelijk te wijten zijn aan het handmatig inpakken van de natuursteen, kunnen voorkomen.
  2. De natuursteen en keramische terrastegels en platen in een bestelling kunnen uit verschillende partijen komen. Er kunnen kleine verschillen in kleur, afmetingen, structuur en oppervlak zijn tussen de partijen.
  3. De relevante norm voor keramische bouwmaterialen (zoals porcellanato) is de Europese DIN EN 14411. Onze porcellanato tegels en platen worden door de fabrikant getest in overeenstemming met deze norm.
  4. Breuk binnen de normale commerciële grenzen is geen reden tot klagen. Verwacht tot 3% breuk of afkeur, wat normaal is voor natuursteen en keramische tegels. Bestel 10 procent meer, want je zult ook afsnijdingen aan de randen hebben.
  5. Haptische verschillen: De oppervlakken van afzonderlijke stenen kunnen aanzienlijk van elkaar verschillen. Verschillen in "ruwheid" kunnen ook binnen een levering voorkomen door verschillen in structuur en textuur, of door handmatige arbeid. Dit is vooral het geval bij gespleten steen zoals zandsteen en leisteen.
  6. Toleranties: De opgegeven toleranties moeten worden beschouwd als een richtlijn voor de installateur; kleine afwijkingen tot 5% van het aantal tegels moeten worden aanvaard. Deze maatafwijkingen kunnen ook voorkomen binnen een enkele tegels.
  7. Diktetoleranties: Hoewel we toleranties specificeren, is het mogelijk dat tot 5% van de geleverde tegels/platen de gespecificeerde toleranties overschrijdt, vooral in het geval van gespleten materialen (bijv. zandsteen, leisteen, kwartsiet, kalksteen).
  8. Verkleuring van welke aard dan ook die eruitziet als roest is alleen een gebrek als bewezen is dat deze zal blijven roesten als gevolg van de weersinvloeden. Verkleuring die er voor een leek alleen uitziet als roest, maar zich niet verder verspreidt, is geen gebrek.
  9. Roestinsluitsels en latere uitslagvorming evenals corrosie kunnen bij sommige natuurstenen voorkomen en vormen daarom geen gebrek, mits ze niet verder gaan dan wat gebruikelijk is voor het betreffende materiaal.
  10. Taxatienormen: Alle door ons geleverde producten moeten worden getaxeerd als bouwmaterialen die in grote hoeveelheden worden geproduceerd. De waarderingsnormen die worden gebruikt voor bijvoorbeeld een keukenblad kunnen nooit worden toegepast.
  11. Vakmanafspraken en eventuele planning mogen nooit worden gemaakt op basis van onze geschatte termijnen als er een mogelijkheid bestaat van financieel verlies als onze geschatte termijnen niet worden gehaald. Het is essentieel dat u ons vraagt om een "uiterste leverdatum" schriftelijk te bevestigen als verdere bouwmaatregelen en/of verhuisdata enz. afhankelijk zijn van de stiptheid van onze levering. Indien wij aansprakelijk zijn voor vertraagde levering, wordt hierbij een maximum van 20 procent van de nettowaarde van de goederen overeengekomen.
  12. Verklaringen of beloften gedaan door onze verkoopmedewerkers en verkoopadviseurs in consulten, evenals in telefonisch of schriftelijk advies (e-mailadvies, blogposts, postings): Alle uitspraken die hier worden gedaan over de eigenschappen van natuursteen, evenals over onze levertijden, dienen altijd te worden opgevat als niet-bindend advies. Dienovereenkomstig gedane uitspraken maken nooit deel uit van het contract. Zie ook "Schriftelijke vormvereiste" in punt VII van onze Algemene Voorwaarden.
  13. Zowel de 30x30 stalen als de stalen op origineel formaat die je van ons hebt ontvangen, zijn slechts een grove indicatie. Net als onze tentoonstellingen in de showrooms kunnen ze niet het hele spectrum van een product weerspiegelen.
  14. Door hun geologische vorming kunnen natuurstenen zogenaamde zwakke zones hebben. In de praktijk kunnen deze zwakke zones in deelhoeveelheden van een levering aanwezig zijn en bijvoorbeeld een vermindering van de vorstbestendigheid veroorzaken, zelfs als de steen zelf positief is getest op vorstbestendigheid. Het kan niet worden uitgesloten dat bijvoorbeeld een steensoort die in principe alleen geheelde scheuren heeft, gevoelig is voor niet-geheelde scheuren als gevolg van de zwakke zones. Onder bepaalde omstandigheden kunnen deze niet-genezen scheuren leiden tot schade aan de natuursteen. In een dergelijk geval van schade geldt voor ons de wettelijke verplichting om de schade te herstellen. Op basis van het bovenstaande kunt u echter geen verplichting voor ons afleiden in het geval van een beschadigde deelhoeveelheid waardoor wij de gehele levering zouden moeten vervangen.
  15. Natuursteen is niet altijd kleurvast. Over het algemeen worden de meeste kalkhoudende soorten wat bleker van kleur door blootstelling aan UV-straling. Van de zwarte soorten blijven alleen basalt, graniet en leisteen kleurvast.
  16. Natuursteenbekledingen kunnen door hun natuurlijke vorming altijd haarscheurtjes vertonen. Deze komen vooral voor bij Vietnamees, Chinees, Belgisch hardsteen (kalksteen), Chinees basalt en gevlamd graniet. Dit is een kenmerk van het product en kan niet worden vermeden.
  17. Beschadigingen aan de onderkant en aan de onderranden van de natuursteen- en keramische terrastegels, die meestal niet zichtbaar zijn bij het leggen, vormen geen reden voor een klacht.

Alle bovenstaande punten zijn uitdrukkelijk geen reden tot reclamatie.

Als de resterende voorraad van een product wordt geaccepteerd, kunnen klachten van welke aard dan ook (bijvoorbeeld breuk) alleen resulteren in een creditnota en geen nalevering. 

Opmerking: Als pure online winkel zijn we in het geval van een klacht over transportschade / breuk afhankelijk van visuele documentatie (foto's) waarop we de omvang van de als beschadigd gemelde hoeveelheid kunnen herkennen in de staat waarin de tegels / platen werden geleverd. Als dit niet mogelijk is, kunnen we geen volledige compensatie bieden.

 

IV. Betaling, verrekening, creditcardbetaling

  1. Ongunstige informatie over de klant en een verslechtering van zijn economische en/of financiële omstandigheden geven ons het recht om voor alle openstaande vorderingen, ongeacht hun vervaldatum, zekerheden of onmiddellijke betaling te eisen en/of van het contract af te zien. Hetzelfde geldt in geval van betalingsverzuim.
  2. Voor onze eigen kredietcontrole kunnen wij kredietwaardigheidsinformatie opvragen op basis van wiskundig-statistische procedures. Als u niet vooruitbetaalt, kunnen uw naam, adres en geboortedatum worden doorgegeven aan CEG Creditreform Consumer GmbH (Europadamm 2-6, 41460 Neuss) of aan Creditreform Heidelberg Wöllner KG (Hans-Bunte-Straße 5/1 69123 Heidelberg) om onze legitieme belangen ten behoeve van een kredietcontrole veilig te stellen. Er wordt rekening gehouden met uw legitieme belangen in overeenstemming met de wettelijke bepalingen.
  3. Creditcardbetaling
    Als u met een creditcard bestelt, wordt uw creditcard direct na het plaatsen van uw bestelling belast.

V. Annuleringsvoorwaarden

Recht op annulering

Particuliere klanten hebben het recht om deze overeenkomst binnen veertien dagen zonder opgave van redenen te annuleren. De annuleringstermijn bedraagt veertien dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in bezit heeft genomen.

Om het recht op annulering uit te oefenen, moet u ons (jonastone GmbH & Co KG, Dynamostraße 13, 68165 Mannheim, Tel 06218425630.) op de hoogte stellen van uw beslissing om dit contract te annuleren door middel van een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een brief per post of e-mail). U kunt het bijgevoegde voorbeeldformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht.

U kuntookhet voorbeeldformulier voor annulering(https://www.jonastone.de/fileadmin/media/pdfs/Widerrufsformular.pdf) of een andere duidelijke verklaring op onze website www.jonastone.de/kontakt/ elektronisch invullen en verzenden . Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt, sturen wij u onmiddellijk een ontvangstbevestiging van een dergelijke annulering (bijvoorbeeld per e-mail).

Om aan de annuleringstermijn te voldoen, is het voldoende dat u de kennisgeving van de uitoefening van het annuleringsrecht verzendt voordat de annuleringstermijn is verstreken.

Gevolgen van annulering

Als u dit contract annuleert, betalen wij u alle betalingen terug die wij van u hebben ontvangen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u een ander type levering hebt gekozen dan de goedkoopste standaardlevering die door ons wordt aangeboden).Wij zullen alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u hebt gekozen voor een andere leveringsmethode dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering), onmiddellijk en uiterlijk binnen veertien dagen na de dag waarop wij bericht hebben ontvangen van uw annulering van dit contract, terugbetalen. We kunnen echter weigeren om de terugbetaling uit te voeren totdat we de goederen hebben teruggekregen of u ons een bewijs van de terugzending hebt verstrekt. Voor deze terugbetaling kunnen we hetzelfde betaalmiddel gebruiken dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen; in geen geval worden u voor deze terugbetaling kosten in rekening gebracht.

U draagt de directe kosten voor het terugzenden van de goederen. Voor goederen die vanwege hun aard niet normaal per post kunnen worden geretourneerd, bedragen deze kosten € 99,00 per doos in Duitsland. Alle retourzendingen moeten worden verzonden naar: jonastone GmbH & Co KG, c/o L.I.T logistic concepets & services GmbH, Erste Industriestraße 18, 68766 Hockenheim, Duitsland.

U hoeft alleen te betalen voor eventuele waardevermindering van de goederen als deze waardevermindering te wijten is aan een behandeling van de goederen die niet noodzakelijk is voor het controleren van hun toestand, eigenschappen en functionaliteit.

VI Belangrijke instructies van de fabrikant

Voor een veilige en duurzame plaatsing van natuursteen moeten alle instructies van de respectievelijke fabrikanten van hulpmaterialen worden opgevolgd. Voor het gebruik van alle Sopro-accessoires kunnen altijd expliciete goedkeuringen worden verleend. Hiervoor is specifieke bouwplaatsinformatie vereist. Indien nodig voert de fabrikant steekproeven uit, op basis waarvan bindende informatie over het leggen van natuursteen kan worden verstrekt. Neem contact op met jonastone en wij sturen uw aanvraag door naar de afdeling toepassingstechniek. Al onze instructies zijn gebaseerd op niet-bindende aanbevelingen van de betreffende fabrikanten*, die betrekking hebben op "normale" bouwsituaties. Hetzelfde geldt voor leginstructies elders in onze online shop of ons online klantenmagazine. Een aanbeveling kan daarom nooit een specialist op de bouwplaats vervangen die de individuele omstandigheden op de bouwplaats kan beoordelen en adviseren. We raden je aan om altijd de richtlijnen van de fabrikant, de informatie op de verpakking, de technische informatiebladen en andere aanvullende informatie over de betreffende producten in acht te nemen. Voor voegmiddelen, impregneringen en reinigingsmiddelen gelden de volgende aanbevelingen van de fabrikant: maak altijd een proefvlak op een onopvallende plaats (bijv. de plaats waar later het keukenblok komt te staan), breng daar het voegmiddel, de impregnering of de reiniger aan en wacht een dag. Op deze manier kan een uiterst zeldzame verkleuring (randzone) worden uitgesloten. *Lijst van fabrikanten: Sopro Bauchemie GmbH, Biebricher Straße 74, 65203 Wiesbaden, telefoon +49 (0) 611 1707-0, fax +49 (0) 611 1707-250, e-mail: info@sopro.com; LITHOFIN AG, 73240 Wendlingen, telefoon +49 (7024)9403-0, fax +49 (7024)9403-40, e-mail: info@lithofin.de.

VII Schriftelijke vormvereiste

Onze schriftelijke bestellingen (1. offerte/bestelling, die u ondertekent of 2. orderbevestiging/proforma factuur, die u automatisch ontvangt na een online bestelling of 3. factuur, die u per post/e-mail ontvangt na een online bestelling) bevatten alle details die tussen de partijen zijn overeengekomen voor de overeengekomen bestelling. Voorafgaande afspraken (ook in schriftelijke vorm) maken alleen deel uit van het contract als ze duidelijk zijn vastgelegd in de overeengekomen bestelling. In principe bestaan er geen mondelinge nevenafspraken. Alle aanvullingen en wijzigingen op een bestelling moeten schriftelijk worden vastgelegd. Als u ons wijzigingsverzoeken of andere contractrelevante informatie met betrekking tot een bestelling stuurt, worden deze alleen geldig als wij ze schriftelijk bevestigen. Door het ondertekenen en/of betalen van een aanbetaling voor een bestelling, bevestigt u uw ondubbelzinnige intentie om de onderliggende bestelling in deze vorm af te sluiten.

VIII. Bevoegde rechtbank

De bevoegde rechtbank is Mannheim.

Het Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting vindt u hier: http: //ec.europa.eu/odr

Jonastone is echter niet bereid deel te nemen aan geschillenprocedures in het kader van het Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting. Klanten kunnen echter op de volgende manieren contact opnemen met jonastone: telefonisch op +3197005033133 of via het contactformulier.

IX. Toleranties

  1. Toleranties voor vloerplaten:
    De vereisten voor platen voor opritten, terrassen en balkons worden geregeld in DIN EN 12058. Uittreksels uit de DIN met betrekking tot maattoleranties vindt u in onze FAQ. Hier vindt u de verwachte toleranties voor uw levering.

  2. Toleranties voor vloertegels:
    De vereisten voor tegels (dikte ≤ 12 mm) zijn vastgelegd in DIN EN 12057. Uittreksels uit de DIN met betrekking tot maattoleranties vindt u in onze FAQ. Raadpleeg deze voor de verwachte toleranties voor uw levering.
    Als een nieuwe uitgave van de bovengenoemde normen geldig wordt, gelden de daarin vermelde toleranties als contractueel relevant. Als we u andere producten dan tegels of platen leveren, zijn de geldende normen van toepassing op de toleranties.