Consumenten hebben het recht om deze overeenkomst binnen veertien dagen zonder opgave van redenen te annuleren. De annuleringstermijn bedraagt veertien dagen vanaf de dag waarop u of een door u genoemde derde, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in bezit heeft genomen.
Om het recht op annulering uit te oefenen, moet u ons (jonastone GmbH & Co KG, Dynamostraße 13, 68165 Mannheim, Deutschland, E-Mail: info@stonenaturelle.nl) via een duidelijke verklaring (bijv. een e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing om dit contract te annuleren. U kunt het bijgevoegde voorbeeldformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht.
U kunt ook het voorbeeldformulier voor annulering (zie 4.) of een andere duidelijke verklaring invullen en elektronisch verzenden via onze contactpagina. In dat geval sturen wij u onmiddellijk een ontvangstbevestiging van uw annulering (bijvoorbeeld per e-mail).
Om aan de annuleringstermijn te voldoen, is het voldoende dat u de kennisgeving verstuurt voordat de annuleringstermijn is verstreken.
Zakelijke klanten (ondernemers) hebben geen herroepingsrecht onder de Nederlandse implementatie van de EU‑consumentenrichtlijn (BW Boek 6, art. 230p–230u). Dit recht geldt alleen voor consumenten.
Als u dit contract annuleert, moeten we alle betalingen die we van u hebben ontvangen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u een ander type levering hebt gekozen dan de standaardlevering die door ons wordt aangeboden), onmiddellijk en uiterlijk binnen veertien dagen vanaf de dag waarop we bericht van uw annulering ontvangen, terugbetalen.
Voor de terugbetaling gebruiken we hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen. Er zijn geen kosten verbonden aan de terugbetaling. We kunnen echter weigeren je geld terug te betalen totdat we de goederen hebben teruggekregen of je een bewijs van retournering hebt overlegd.
Retourkosten:
- U draagt de directe kosten voor het retourneren van de goederen.
- Voor goederen die vanwege hun aard niet normaal per post kunnen worden geretourneerd en wij het retourtransport voor u organiseren, bedragen de retourkosten 23% van de waarde van de goederen (vanuit het buitenland tot 30% van de waarde van de goederen onder bepaalde omstandigheden).Voor monsters, als wij het retourtransport organiseren, geldt een vast transporttarief van €50 (incl. btw).
Retourzendingen moeten naar het volgende adres worden gestuurd:
stonenaturelle GmbH & Co. KG
c/o L.I.T logistic concepts & services GmbH
Erste Industriestrasse 18
68766 Hockenheim, Duitsland
Verlies van waarde:
U hoeft alleen te betalen voor waardeverlies van de goederen als dit te wijten is aan een behandeling die niet noodzakelijk is voor het controleren van de kwaliteit, eigenschappen en functionaliteit van de goederen.
Retourtransport van de goederen
In het geval van een retourverzameling zijn we alleen verplicht om de goederen veilig verpakt voor transport door de klant op te halen van de plaats waar we ze hebben geleverd, zonder de kosten van levering naar deze plaats op ons te nemen.
________________________________________________________________________________
Ik/wij herroep(en) hierbij het door mij/ons gesloten contract voor de aankoop van de volgende goederen:
- Besteld op: ___________
- Ontvangen op: ___________
- Bestelnummer (optioneel): ___________
- Klantnummer: ___________
Naam en adres van de consument(en):
________________________________________
________________________________________
Datum: ___________
________________________________________________________________________________
Als een artikel met gebreken aankomt, bieden we je de mogelijkheid om een klacht in te dienen via onze klachtentool. Log hiervoor in op je klantenaccount op onze website en selecteer de bestelling in kwestie. Je klacht wordt binnen één werkdag verwerkt en je ontvangt een eerste terugkoppeling.
Belangrijke informatie over klachten:
Zodra je geretourneerde producten in ons magazijn zijn aangekomen en zijn gecontroleerd, wordt de retourzending gecrediteerd. De terugbetaling wordt gedaan met dezelfde betaalmethode die is gebruikt om de bestelling te plaatsen.
Omdat onze producten zware, volumineuze goederen zijn, zoals tegels en terrasplaten, is ruilen achteraf helaas niet mogelijk.
De logistieke kosten voor retourtransport, opslag en herverzending zijn economisch niet te verantwoorden - vooral niet voor schadegevoelige materialen zoals deze. Bovendien gaan retourzendingen vaak gepaard met kwaliteitsverlies, waardoor recycling niet kan worden gegarandeerd.
Daarom vragen we je begrip voor het feit dat we geen omruilingen aanbieden - en in plaats daarvan vertrouwen op uitgebreid advies voorafgaand aan de aankoop om de juiste keuze te kunnen maken.